Vrijdagavond in Lunteren mocht de jonge Arjan een poging doen in een redelijk gevulde klasse.
Het was de eerste keer dit seizoen dat hij een poging deed. met geen ervaring van een compleet veranderde machine(brandstofpomp en een verbeterde balans) , dat moet je natuurlijk leren door te rijden.
 
De omstandigheden werden later op de avond steeds benauwder, er dreigde een flinke water partij aan te komen.
De klasse zou dan ook iets sneller worden verwerkt dan de planning was.
 
De start leek prima. Alles leek gecontroleerd te gaan, maar helaas hoorde Arjan net na het loslaten een vreemd geluid. Drukken vielen weg en de hele machine deed niet wat we gewend waren. Direct de combinatie stilgezet. Er is nog een poging om de machine te starten, maar dat lukte niet.
 
Helaas hebben we de trekker de vrachtwagen opgeduwd waar onze medestrijders Green Bullet en Steel2steal al klaar stonden voor de rit naar huis. Toen de laatste sjorband was aangerateld kwam het water met bakken uit de lucht vallen.
 
De zaterdagmiddag na de wedstrijd werd voorzichtig de caterpan onder de trekker weggehaald. De brokstukken lagen tot ons groot verdriet onderin.
Eerst schatten we de schade licht in, maar toen we op maandag verder keken, kwamen we tot de conclusie dat het hele onderblok als dummie kan worden gebruikt.
 
Een flinke klus om alles te regelen voor Lochem. In 12 dagen tijd is er behoorlijk wat werk verzet door de teamchef, die gelukkig vakantie had.
De schade chauffeur had gelukkig de vakantie iets korter gepland, en ook de rest van de teamleden hielpen de laatste avond voor Lochem met het zweet op de rug.
 
De zaterdag voor de wedstrijd heeft Gerben (club van 100) ons nog geholpen en was alles op tijd klaar.

JoomShaper