Meerkerk
De laatste paar wedstrijden werden als een schommelend badeentje verreden. Bij de start ging de neus omhoog, afwachten hoe het zou uitpakken. Er zijn ondertussen al wat plannen bedacht om dit in de winter te verhelpen, ach ja er moet toch iets zijn dat je plaagt. De technische afstelling is de laatste tijd ongewijzigd. De combinatie van onze banden en de huidige wedstrijdbanen gaan niet samen. Daar zal ook een oplossing voor gezocht worden.
Maar toch gingen we met goede zin naar Meerkerk, samen met Up&Down en de Green Bulllet op de Dulasta combinatie. Onze materiaalsponsor Klaas Mulder had een mooi busje ter beschikking gesteld voor het personenvervoer. We zijn een keer, tegen alle gewoontes in, enorm vroeg vertrokken voor ons doen. Green Bullet moest rond de klok van 2 voor de wagen, de 4,5 ton startte om een uurtje of 7.
In aanloop naar de wedstrijd deden we eerst nog even wat boodschapjes, want in Meerkerk gaat de bbq altijd mee. Tussen de belangrijke momenten was er dan ook veel gezelligheid bij de tent. Maar om niet teveel over de gezelligheid uit de wijden komt er ook nog een wedstrijdverslag.
We hadden eindelijk eens de proeftrek, maar helaas was het weer een badeendje dat voor de 90m stil stond. De wagen ging een tandje lichter, de chef zat zelf achter de pedalen en besloot natuurlijk om zijn run over te doen. De tweede poging ging toch beter, de neus ging iets minder ver omhoog. Maar toen het hertenhart moest werken, werd er niet veel bereikt (een tandje te hoog, verkeerd gegokt). Uitgewaaid op de 101m. Dan weet je al dat het niet genoeg is voor een enorme topprestatie. Het werd een 8e plek. Maar we hebben een enorme gezellige middag en avond gehad.
We staan nog steeds 6e in de competitie, aankomende zaterdag haken we naar verwachting aan in Tonden.
Oudenbosch
' s Middags laadden we het trekpaard op de Duntep combinatie. Ff uitzwaaien en even later met de volvo er achteraan. Met een tussenstop in Oosterwolde waar de patatten en frikandellen klaar stonden.
In Oudenbosch aangekomen was de wedstrijd al volop aan de gang, maar er kwam net een buitje aanzetten. Dus eerst het kleed over de baan. Na een half uurtje kon het er weer af.
Deze keer was Arjan Schoonhoven trekpaard piloot.
We moesten als vierde aanhaken. De start was goed, allen op het punt waar het trekpaard het maximale werk moet leveren was de grip ver te zoeken (wat we van tevoren al gedacht hadden).
Het resultaat was een zevende plaats.
Volgende week is de wedstrijd in Meerkerk, waar de baan hopelijk beter is.