De eerste wedstrijd van het seizoen was Indoor Zwolle, maar om daar te kunnen rijden moest er eerst veel werk worden verzet. De achterbrug was vakkundig gesloopt tijdens de laatste wedstrijd in Staphorst. Het plan om die te vervangen stond al op de planning maar nu moest het ook echt gebeuren. Om wat gewicht te besparen werd er al het overtollig materiaal weggefreesd.

Vorig jaar kwamen we er ook achter dat het uitlaat spruitstuk aan het einde was. Er was vorig winter al een klein begin gemaakt maar door drukte werd het project weer in de stelling gezet. Chef monteur had enkele dagen vrij gekregen van de werkverschaffer, de hele maand januari, en heeft het allemaal gefixt. Maar dat is nog niet alles. Maar ook de versnellingsbak heeft een update gehad. Al met al een behoorlijke ingreep aan de machine verricht.

Op naar de wedstrijd in Zwolle, samen met Up&Down vertrokken naar de IJsselhallen, samen met een grote groep fans.
Er heerste een gezellig sfeer, en er lag een puik baantje, totaal een klasse van 6 deelnemers. U&D had een mooie proeftrek en de wagen werd niet zwaarder gezet.
Het kon nog wel eens een mooie interessante wedstrijd gaan worden, want ook Red Impact knalde over de 100 meter. Onder luid gejuich kwam Van Stappust binnen.

Met een hele mooie FP werd de combinatie afgevlagd, nummer 3 voor de finale en de laatste. Als team moesten we even snel handelen, het koelwater eruit en nieuwe er weer snel in, een 90 liter met een temparatuur van -25. U&D noteerde een afstand van 89.65, Red Impact kwam daar niet voorbij en stopte bij 86.95. Van Stappust time: als laatste in de klasse konden we voor een mooie verrassing zorgen waarbij de 2 Staphorster teams op 1&2 konden eindigen. Met een mooie run kwamen we voorbij de leidersvlag en werden op  93.21 afgevlagd, een puike prestatie na een drukke winter.

JoomShaper