Na een lange tijd weer een update van de verreden wedstrijden. Er is ondertussen veel gebeurd, zoals je in onderstaand verslag van Erichem, Achterberg en Made kunt lezen.

Erichem

Voordat we een poging konden doen in Erichem moesten we onverwachts nog even flink sleutelen. Dinsdagavond werd bij de bij de algemene controle een paar liter koelvloeistof uit het carter getapt. Een probleempje waar we vorig seizoen tijdens de laatste paar wedstrijden ook al last van hadden. Dat mankement dachten we onder controle te hebben, dat was dus niet helemaal zo.

Woensdagavond is in vlot tempo de hele zaak gedemonteerd en een kleine test gedaan waar dan echt het lek zat. Het bleek weer bij de koppakking te zijn. Donderdag had de Chef-monteur een vrije dag i.v.m Hemelvaarstdag. De planning was eerst om donderdag aan te haken in Wogmeer, maar dat ging het niet meer worden. Later is de wedstrijd ook afgelast wegens het vele gevallen water.

Maar uiteindelijk is alles weer op z'n pootjes terecht gekomen en konden we samen met de medestrijders Green Bullet, en Up and Down afreizen naar Erichem. Eerst mocht Green Bullet een poging doen in de 3,6 supersport. Lees meer op team-greenbullet.nl.

De 4,5 was de laatste klasse op het programma in Erichem. We mochten als 7e aanhaken in de klasse. We moesten minimaal 102 meter rijden om ons te plaatsen voor de finale. Met een ruime 104m zaten we in eerste instantie in de finale maar met nog meer toppers te gaan was de kans toch groot dat we konden opladen. En inderdaad, de Blue Thunder en The Mystery gingen ons voorbij. Maar met een 6e stek kunnen we tevreden zijn, want de eerste paar wedstrijden hadden we een beetje geluk door het minder presteren van de echte top. Daardoor konden we het podium een paar keer meepakken. Maar de combinatie van onze banden en de baan in Erichem gingen ook niet helemaal samen.

Tijdens het schrijven van dit verhaal hebben we opnieuw het probleem van een lekke koppakking. Na wat filosoferen hebben we de nieuwe pakking er al weer tussen zitten. Morgenavond (donderdag 5 juni) zal de trekezel worden afgebouwd want vrijdag 6 juni staat de competitiestrijd in Achterberg alweer op de agenda.

Achterberg

De wedstrijd in Achterberg is een gezellige wedstrijd op de vrijdagavond. Ook dit jaar was de sfeer op en rond de baan prima.

Samen met de plaatselijke medestrijder Up&Down vertrokken naar Achterberg op de combinatie Dulasta. Het programma liep een beetje uit, maar rond de klok van half 12 begon dan eindelijk de klasse. We mochten als 6e aanhaken. We hadden wel een taak: minimaal een FP rijden om zeker te zijn voor de finale. The Mystery en Simply Green hadden zich al geplaatst.

De run was niet zoals het hoorde te zijn. Bij de start ging de neus richting de wolken, waardoor de hele run onstabiel bleef. De sleepwagen stond dan ook stil bij een dikke 107m. Het was nu afwachten wat de medestrijders gingen doen. De Turbo aardbei van Peeters reed ook een strakke FP, net als de Red Devil. Geen finale voor ons. We eindigden op een 6e plaats.

Hoe de wedstrijd voor Up and Down verliep kun je lezen op www.teamupanddown.nl.

Made

Omdat we de afgelopen wedstrijden veel wilde runs maakten, was het tijd om wat te veranderen. De trekhaak kon nog een stukkie naar voren. Na wat las- en slijpwerk was dit klusje snel geklaard. De windmolen die we in Kamperveen testten, is ook weer uit de stelling gevist. Gelukkig bleef de koppakking nu wel dicht. Door het vervangen van de overdrukdop van 1 bar naar 0.4 gaat dit nu wel goed.

De wedstrijd in Made is één van de grootste van dit seizoen, 3 dagen volop sport. Aangekomen in Made op de Duntep vrachtwagen konden we direct de touwen losgooien. De weegbrug bemanning was al druk bezig de trekezels te wegen.

The Mystery zette een FP neer tijdens de proeftrek. De wedstrijdleider besloot om de wagen niet te verzetten. Wij mochten als 10e aanhaken in de klasse. Peeters en de Bleu Thunder hadden al een FP gereden. We moesten presteren om een finale plek te krijgen, en dat lukte. De trekker van Bruggeman reed als laatste ook de volle 110m. Up&Down leek een tandje te hoog hebben gegokt.

De finale werd geopend met The Mysery met een afstand van ruim 55m. Bleu Thunder had er zin in en stopte bij 86m. Peeters klokte 82 meter af. Nu was het finaletijd voor ons, de laatste paar keer dat we mochten finale rijden was de start cruciaal. De trekker stond weer snel op de steigerbegrenser, bij het neerkomen viel de turbodruk weg en was het einde finale, 42m. Bruggeman ging ons met 63 meter voorbij.

Een 5e plaats in Made en we zijn nu 4e in de puntenstrijd.

De volgende wedstrijd is in Speuld op zaterdag 5 juli

JoomShaper