Voor de wedstrijd in Hoogeveen zijn er ongemerkt weer genoeg sleuteluurtjes verzet om de machine klaar te hebben zoals het hoort. Tijdens de strijd in Didam was er een probleempje geboren, er zat water in de olie. Deze bijkomstigheid nam toch ook nog wel wat uren in beslag. De oorzaak was dat de koppakking een scheurtje had tussen een olie- en koelvloeistofpoort.

Na Didam was de planning om er een 5de koppelingsplaat te monteren, de halve machine moest worden gestript om bij de koppeling te kunnen komen. Om die 5de plaat er tussen te krijgen was er te weinig ruimte in het koppelingshuis en het ontbrak aan de tijd. Uiteindelijk is de keuze gevallen om de koppeling te verzwaren.

Samen met de Green Bullit en Steel 2 Steal zijn we naar Hoogeveen vertrokken op de wagen van Dulasta. Conculega Up and Down had helaas de onderdelen niet binnen na de schade van Didam en kon dus niet rijden.

We mochten het spits afbijten door een proeftrek te doen, Arjan mocht dit seizoen zijn eerste run maken. Omdat het een losse leembaan was konden we geen goede grip vinden, en hadden we enorm veel wielspin. Ondanks alles werd er met de proeftrek toch een FP neergezet. White Shadow en de Red Danger deden hetzelfde, en zo bestond de finale uit 3.

Arjan mocht in de finale als eerste aanhaken en zette een afstand neer van 95 meter. De White Shadow deed het dunnetjes over en noteerde een afstand van 99 meter. Red Danger kwam in de 97 meter (met veel vloeistoflekkage, olie en water). Dit was al met al goed voor een 3de plaats. We staan nu 2de in de competitie, 2 punten achter Red Danger. De White Shadow hangt ons in de nek met 2 punten verschil. S2S kwam als bijschrijver ook niet aan de afstand in de finale afstelling van de 4.5.

De werkzaamheden voor de komende week zullen een paar kleine controles zijn, we hopen dat we zaterdag een mooie thuiswedstrijd kunnen rijden.

Het belooft zowel op vrijdagavond als op zaterdag een groot spektakel te worden in Staphorst.

Met vriendelijke groet,

Team Van Stappust

JoomShaper