Tijdens de wedstrijd in Erichem was er een puntje kritiek van de NTTO, dat de lekkage van water ook kon worden verholpen. Na wat slangklemmen aandraaien en diverse vloeistof peilingen was het probleem al snel verholpen.

Samen met Up and Down afgereisd naar Didam. Bij aankomst werd inspectie gedaan aan de baan door de rijders. De baan had helaas niet de beste kwaliteiten. We hadden een proeftrek maar deze eindigde al snel in een afstand van 3 meter. De start van de baan bood geen grip om een fatsoenlijke start te kunnen maken. Na wat werk van de schaaf/schuif combinatie was de startplaats verbeterd. De Red Danger mocht een poging wagen maar parkeerde het trekpaard buiten de lijnen. Maximum massey parkeerde het voertuig ook buiten de baan. De Wild Pirate en de White Shadow kwamen niet tot een FP.

Onze meegereisde conculega Up and Down had helaas problemen met de versnellingsbak bij de start (teamupanddown.nl). We mochten de proeftrek overdoen net als de Red Danger. beide trekkers maakten een mooi FP. In de finale werd het spits afgebeten door de VS, na een stuiterende run kregen we de wagen niet verder dan de respectievelijke afstand van 107 meter, de Red Danger kreeg de sleurkar een kleine 3 meter verder.

We zullen voor de volgende competitie wedstrijd in Hoogeveen de koppeling veranderen om het vermogen met iets meer controle op de baan los te laten.

Met vriendelijke groeten,
Team Van Stappust (VS)

JoomShaper