Na Wekerom is er toch nog weer meer gesleuteld dan verwacht.
De planning was om in Wogmeer aan te haken, maar het hele koelsysteem is verbouwd en veranderd waardoor er niet kon worden gereden.
Er is 80 uur in 2 dagen gedraaid om het spul draaiende te krijgen voor de wedstrijd in Erichem.

Het koelsysteem was de voorgaande jaren altijd drukloos geweest, en de originele waterpomp zat er nog tussen.
Nu de motor wat meer prestatie levert is dit niet meer toereikend.
De voorraad koelwater is toegenomen en er is een elektrische waterpomp tussen geknutseld die het koelwater regelmatiger rondpompt.

Rond de klok van 11 aangekomen in Erichem samen met Up and Down en Steel 2 Steal, werd het tijd voor de technische controle van het seizoen.
Gelukkig werd de hele machine goedgekeurd zoals verwacht.

De omstandigheden waren af en toe wat regen wat het verloop van de wedstrijd niet ten goede kwam.
De baan was tot nu de beste van het seizoen! Het was toch weer afwachten hoe alles zou verlopen.
Na een mooie FP konden we samen met de Red Danger en de White Shadow de finale rijden.
Up and Down moest in de kwalificatierun te veel sturen en remmen waardoor de trekker buiten de lijnen kwam.

Na de eerste run konden we toch gelukkig zien dat de koeling het werk goed doet, alle moeite is niet voor niets geweest.
De finale run ging ook volgens het boekje en een stabiele trekpoging werd uitbetaald in de 1ste plaats.

Dat is volgens onze geschiedenis de eerste keer bij de Ntto.

De S2S had in de top klasse nog steeds de pech van de vorige schade.

De komende week zullen we met een heldere geest gaan kijken naar ons koelwatersysteem om wat minder te verliezen onderweg.
Met een goed gevoel gaan we de volgende wedstrijd in Didam tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Team Van Stappust

JoomShaper